2008. július 5., szombat

Egyre több a bringás!


Hivatalosan is elkezdődött a főszezon a Balatonnál. Szerencsére ez nem csak az árakon látszik, sőt számomra egészen más volt feltünő péntek-szombat folyamán.
Már a hét utolsó munkanapján is elég sokan voltak lenn, de szombaton különösen nagy lett a tömeg. Én személy szerint ezért nem nagyon rajongok -sokkal jobban szeretem a csendes áprilisi-májusi napokat -, most viszont a zsúfoltság egy új arcát mutatta meg számomra. Az utakon, főleg a bicikliúton annyi kerékpárost lehetett látni, hogy alig akartam hinni a szememnek. Voltak akik egyedül, voltak akik kisebb-nagyobb társasággal, ki túracsomaggal, ki csak csupasz bringán, ki kempingen, ki trekkingen, ki montin, ki országútin, mi pedig fekvőn, de mindenki látható élvezettel hajtotta járgányát. Egyszerűen ellepték a bringások a Balatont, vagy inkább egyre több túrista pattant nyeregbe. Olyan feltünő volt, hogy egyszerűen egyértelmű: Egyre többen vagyunk cangások! És ennek én nagyon örülök!

Korábbi évek holland, francia, olasz élményei jönnek elő belőlem. Ha a Critical Mass-t nem számítjuk, eddig csak külföldön találkoztam azzal, mikor az emberek tömegei választják közlekedésük, testmozgásuk, vagy éppen sportolásuk eszközéül a kerékpárt. Ez már nem az a "másra nem telik" felhasználás, sokkal inkább arról szól, hogy végre kezd a bringázás megfelelő rangot kapni, kezd beépülni az emberek mindennapjaiba, gondolkodásába. Csak így tovább!

Nincsenek megjegyzések: